Pacientove dolžnosti
Zakon o pacientovih pravicah ureja pacientom veliko pravic. Ne smete pa pozabiti, da pacientom nalaga tudi nekatere dolžnosti. (Pacientove dolžnosti, 54. clen Zakona o pacientovih pravicah, Uradni list RS, št. 15/08.)
Pravice in dolžnosti imajo za cilj doseči kakovostno in varno zdravstveno oskrbo. Zato je prav, da vsak, poleg svojih pravic, pozna tudi svoje dolžnosti!
Pomembno je, da se ob pravem času obiščete svojega zdravnika in se odzovete na vabilo za preventivni pregled ali cepljenje.
Prilagodite se različnim načinom naročanja (osebno, po tretji osebi, telefonu, e-pošti). Ko se naročate, natančno navedite težave in želje. Poleg tega je pomembno, da upoštevate urnike, saj boste s tem prispevali k zadovoljstvu.
Preden se odpravite k zdravniku:
- preverite uro obiska;
- premislite, katera vprašanja bi zastavili zdravniku;
- napišete seznam zdravil, ki jih uporabljate;
- pripravite vse izvide, ki bi jih naj pokazali zdravniku;
- imejte splošen pregled nad vašimi preteklimi boleznimi, poškodbami, alergijami
in pomembnejšimi boleznimi sorodnikov, ki jih zdravnik še ne pozna.
Do zdravstvenega in drugega osebja se trudite biti vljudni in spoštljivi. Upoštevati je tudi treba, da v nujnih primerih morajo nekateri v oskrbo tudi preko vrste. Če vas slabost obide v čakalnici, to takoj sporočite medicinski sestri.
Če ugotovite, da ne boste utegnili na pregled ali zdravljenje, takoj obvestim zdravnika. Tako tudi sami prispevate k skrajševanju čakalnih dob.
Pri obisku zdravnika ali uveljavljanju druge zdravstvene usluge, ste dolžni predložiti potrjeno zdravstveno kartico in na željo uslužbenca tudi vaš osebni dokument.
Pomembno je, da se naročite takoj, ko prejmete napotnico ali delovni nalog. Preden greste na pregled, preverite veljavnost napotnice!
Pacientove pravice
Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP) določa pacientove pravice za zagotovitev enakopravne, kakovostne in varne zdravstvene obravnave, ki temelji na zaupanju in spoštovanju med pacientom in zdravstvenim osebjem.